Waar kan ik onderhoud voor mijn leaseauto plannen?
Je kunt het onderhoud bij iedere Van Mossel-vestiging plannen of bij een erkende merkdealer.
Worden er kosten in rekening gebracht bij onderhoud?
Nee, voor het uitvoeren van onderhoud worden er geen kosten in rekening gebracht.
Wanneer moet ik mijn leaseauto aanbieden voor onderhoud?
Dit is per auto verschillend. De auto geeft in de meeste gevallen aan wanneer deze toe is aan onderhoud. Je kunt hiervoor ook het instructieboekje raadplegen of contact opnemen met een merkdealer.
Wanneer moet ik een APK-beurt inplannen?
8 weken voor de APK vervaldatum informeren wij jou, zodat je genoeg tijd hebt om een afspraak in te plannen. Het is namelijk niet toegestaan om na de vervaldatum met de auto te rijden en je voorkomt zo een boete. Je kunt een afspraak inplannen bij iedere Van Mossel-vestiging of bij een erkende merkdealer.
Waar kan ik een APK-keuring inplannen?
Je kunt een APK-keuring plannen bij een Van Mossel vestiging of bij een erkende merkdealer bij jou in de buurt. Plan hieronder eenvoudig een afspraak via de werkplaatsplanner.
Heb ik toestemming nodig om een onderhoudsbeurt in te plannen?
Nee, je hebt geen toestemming nodig om een onderhoudsbeurt in te plannen. Het autobedrijf zal toestemming vragen aan Van Mossel Autolease voor het uitvoeren van de werkzaamheden voor onderhoud en/of reparatie. Als bestuurder ben je niet betrokken in dit proces.
Ik heb een storing. Wat moet ik doen?
Heeft de onderhoudsmelding een oranje kleur? Neem contact op met de dichtstbijzijnde Van Mossel-vestiging bij jou in de buurt om de storing te laten diagnosticeren en, indien nodig, te laten repareren.
Wordt de storing in rood weergegeven, zet je auto dan direct stil en schakel de hulpverlening in via +31 (0)88 001 45 55.