Waarmee kunnen we jou van dienst zijn?
Alles voor jouw leaseauto regel je eenvoudig en snel bij Van Mossel Autolease. Heb je hulp nodig? Hier vind je alle informatie en antwoorden op veelgestelde vragen tijdens jouw leaseperiode bij Van Mossel Autolease. Voor verdere ondersteuning staan wij altijd voor je klaar, zodat wij jou snel en veilig kunnen helpen.
Wist je dat je bijvoorbeeld jouw groene kaart en bekeuringen eenvoudig kunt inzien en schade gemakkelijk kunt melden in de Van Mossel Autolease app? Ontdek nog veel meer mogelijkheden in de app!
Snel en eenvoudig antwoord op veelgestelde vragen voor alle berijders
Vind hier uitgebreide informatie en antwoorden op al jouw vragen.
Ik heb schade aan mijn auto, wat moet ik doen?
Heb je schade aan jouw leaseauto? Je kunt dit snel een eenvoudig melden via onderstaande link.
Mijn auto staat bij de garage en wat is de status?
De status van de reparatie kun je opvragen bij de garage waar je jouw auto naartoe hebt gebracht. Zij kunnen aangeven wat de status van de afhandeling is en jou een indicatie geven wanneer het voertuig klaar is.
Ik ben mijn (reserve)sleutel verloren of deze is kapot. Wat moet ik doen?
Meld de schade via de onderstaande button. Ga vervolgens met de bevestiging van de schademelding naar de dealer, zodat de dealer een nieuwe sleutel voor je bestelt.
Wat gebeurt er als de schade niet mijn schuld is?
Als Van Mossel Autolease erin slaagt de schade te verhalen op een andere betrokken partij, wordt het eigen risico dat je hebt betaald direct aan jou gecrediteerd. Dit betekent dat je het betaalde eigen risico terugkrijgt zodra de kosten succesvol zijn verhaald op de verantwoordelijke partij.
Kom ik in aanmerking voor vervangend vervoer?
Of je in aanmerking komt voor vervangend vervoer hangt af van de contractvoorwaarden en de situatie. Als dit in je contract is opgenomen, kom je daarvoor in aanmerking. Geef tijdens het aanmelden van de reparatie aan dat je gebruik wilt maken van vervangend vervoer. Heb je schade waardoor je niet meer verder kunt rijden, dan zal de ANWB-hulpdienst vervangend vervoer voor jou regelen.
Welke klasse vervangend vervoer krijg ik bij schade?
De huurauto die je krijgt, hangt af van de contractvoorwaarden die zijn vastgelegd in het leasecontract. Dit kan variëren van een kleine tot een grotere auto, afhankelijk van de beschikbaarheid en voorraad.
Wanneer en op welke manier lever ik het vervangend vervoer in?
Je moet de huurauto direct omwisselen zodra jouw eigen auto klaar is. Je kunt de huurauto in veel gevallen achterlaten op de locatie waar jouw auto is gerepareerd.
Vergeet niet de huurauto af te melden bij de verhuurmaatschappij. Om extra kosten te voorkomen, verzoeken wij jou de auto schoon en afgetankt in te leveren.
Waar kan ik mijn bekeuring inzien?
Je kunt jouw bekeuring eenvoudig terugvinden in de Van Mossel Autolease berijdersapp. Daarnaast wordt de bekeuring altijd per e-mail naar je verzonden.
Gebruik je nog niet de Van Mossel Autolease Berijdersapp? Download deze hier:
Hoe moet ik een bekeuring betalen?
De bekeuring ontvang je per e-mail. In deze e-mail staat duidelijk uitgelegd hoe je de betaling kunt uitvoeren. Het is belangrijk om de bekeuring zelf te betalen aan de betreffende instantie. Wij raden je aan om deze snel te betalen om aanmaningen en extra kosten te voorkomen.
Hoe kan ik bezwaar tegen een bekeuring indienen?
Op de bekeuring zelf staan de instructies voor het indienen van bezwaar beschreven. Het is van belang dat je hiervoor een machtiging hebt. Bij de bekeuring die je van Van Mossel Autolease ontvangt, is altijd een machtiging bijgevoegd. Volg de stappen in de instructies om bezwaar aan te tekenen. Het is belangrijk om de boete wel alvast te betalen, zodat je aanmaningen en extra kosten voorkomt. Mocht het bezwaar worden goedgekeurd, ontvang je het betaalde bedrag terug.
Waar kan ik onderhoud voor mijn leaseauto plannen?
Je kunt het onderhoud bij iedere Van Mossel-vestiging plannen of bij een erkende merkdealer.
Worden er kosten in rekening gebracht bij onderhoud?
Nee, voor het uitvoeren van onderhoud worden er geen kosten in rekening gebracht.
Wanneer moet ik mijn leaseauto aanbieden voor onderhoud?
Dit is per auto verschillend. De auto geeft in de meeste gevallen aan wanneer deze toe is aan onderhoud. Je kunt hiervoor ook het instructieboekje raadplegen of contact opnemen met een merkdealer.
Wanneer moet ik een APK-beurt inplannen?
8 weken voor de APK vervaldatum informeren wij jou, zodat je genoeg tijd hebt om een afspraak in te plannen. Het is namelijk niet toegestaan om na de vervaldatum met de auto te rijden en je voorkomt zo een boete. Je kunt een afspraak inplannen bij iedere Van Mossel-vestiging of bij een erkende merkdealer.
Waar kan ik een APK-keuring inplannen?
Je kunt een APK-keuring plannen bij een Van Mossel vestiging of bij een erkende merkdealer bij jou in de buurt. Plan hieronder eenvoudig een afspraak via de werkplaatsplanner.
Heb ik toestemming nodig om een onderhoudsbeurt in te plannen?
Nee, je hebt geen toestemming nodig om een onderhoudsbeurt in te plannen. Het autobedrijf zal toestemming vragen aan Van Mossel Autolease voor het uitvoeren van de werkzaamheden voor onderhoud en/of reparatie. Als bestuurder ben je niet betrokken in dit proces.
Ik heb een storing. Wat moet ik doen?
Heeft de onderhoudsmelding een oranje kleur? Neem contact op met de dichtstbijzijnde Van Mossel-vestiging bij jou in de buurt om de storing te laten diagnosticeren en, indien nodig, te laten repareren.
Wordt de storing in rood weergegeven, zet je auto dan direct stil en schakel de hulpverlening in via +31 (0)88 001 45 55.
Wanneer moet ik mijn banden wisselen?
In Nederland zijn winterbanden vaak nodig van oktober tot april. Als je op allseasonbanden rijdt, is het wisselen van de banden niet nodig.
Wij informeren jou wanneer we aanraden om je winterbanden te wisselen naar zomerbanden en andersom.
Wat gebeurt er met mijn zomer- of winterbanden?
Hoe lever ik mijn leaseauto in?
Plan minimaal 4 werkdagen vóór de gewenste inleverdatum een ophaalopdracht in via de onderstaande button.
Wat is het innameprotocol?
Het innameprotocol is een document dat wij hanteren om te bepalen of jouw leaseauto aan het einde van het leasecontract voldoet aan de criteria voor acceptabele en onacceptabele schades. Aan de hand van het innameprotocol controleren wij de staat van de ingeleverde leaseauto en bepalen wij de daaruit voortvloeiende (mogelijke) acties.
Kan ik bij het ophalen van mijn nieuwe auto ook mijn oude leaseauto inleveren?
Ja, je kunt het ophalen van je nieuwe leaseauto en het inleveren van je vorige leaseauto combineren. Maak voor het inleveren van je leaseauto minimaal 4 werkdagen van tevoren een ophaalopdracht aan via de onderstaande link en vul bij de ophaallocatie de adresgegevens in van de plaats waar je jouw nieuwe leaseauto ophaalt.
Ik ben de pincode van mijn tankpas kwijt of vergeten. Wat moet ik doen?
Vraag een nieuwe pincode aan via onderstaand formulier. Om veiligheidsredenen kunnen wij de pincode niet telefonisch of per e-mail verstrekken. Je ontvangt de pincode per post.
Om toch te kunnen tanken, raden we aan om de brandstof zelf voor te schieten. Deze kun je vervolgens declareren via de MTc Next App. Lees hier meer over het declareren van zelfgemaakte brandstofkosten.
Ik heb 3 keer een onjuist pincode ingevoerd. Wat moet ik doen?
Nadat je voor de derde keer je pincode hebt ingevoerd, zal je pincode 24 uur geblokkeerd zijn. Na 24 uur kan je jouw brandstofpas met de juiste pincode weer gebruiken. Wij kunnen de 24 uur wachttijd helaas niet verkorten.
Om toch te kunnen tanken, raden we aan om de brandstof zelf voor te schieten. Deze kun je vervolgens declareren via de MTc Next App. Lees hier meer over het declareren van zelfgemaakte brandstofkosten.
Ik heb een nieuwe auto, maar ik heb nog geen brandstofpas. Wat nu?
Een brandstofpas wordt automatisch aangevraagd op het moment dat de auto is binnen gemeld. De brandstofpas zal je binnen 5 werkdagen ontvangen.
Om toch te kunnen tanken, raden we aan om de brandstof zelf voor te schieten. Deze kun je vervolgens declareren via de MTc Next App. Lees hier meer over het declareren van zelfgemaakte brandstofkosten.
Tijd voor de bandenwissel
De dagen worden korter en de winterperiode komt eraan. Bij lage temperaturen slijten de zomerbanden sneller en zijn winterbanden een veiligere keuze. Alle reden om direct een afspraak in te plannen bij jouw bandenspecialist.
Graag adviseren we jou om dit jaar extra vroeg je bandenwissel in te plannen in verband met de drukte in de werkplaats. Door nu al te plannen weet je zeker dat je kunt wisselen op het door jou gewenste moment.