Mercedes-Benz 190 SL
De 190 SL werd voor het eerst onthuld als een prototype tijdens de New York International Auto Show in 1954 en werd kort daarna in productie genomen. Het model werd parallel verkocht met zijn grotere broer de 300 SL (Gullwing).
De 190 SL was goedkoper en had niet het beroemde buizenframe van de 300 SL. Het design had wel sterke gelijkenissen met de Gullwing 300SL evenals een aantal mechanische delen van de auto, zoals de geavanceerde volledig onafhankelijke wielophanging. Het model wordt aangedreven door een 4-cilinder 1.9 liter in-lijn benzinemotor die 104 pk levert. Daimler-Benz beschreef de 190SL in de brochures daarom als een "toerwagen" en niet als sportwagen. Het tijdloze design van de Mercedes 190SL modellen is wellicht een van de belangrijkste verkoop kenmerken van deze uitzonderlijke lijn.
De 190 SL is inmiddels een iconische verschijning. Dit exemplaar is geleverd in 1960 en voorzien van zwart lakwerk. Het schitterende interieur is bekleed met rood leder en beschikt over het originele dashboard in de lakkleur met chromen klokken. De Mercedes-Benz beschikt over een Nederlands kenteken en is klaar voor veel rijplezier.
Highlights van de Mercedes-Benz 190 SL
- Aantal cilinders: 4, in lijn
- Cilinderinhoud: 1.897 cc
- Vermogen: 77 kW (105 pk)
- Brandstof: benzine
- Transmissie: handgeschakeld
- Carrosserie: cabriolet
- Bouwjaar: 1960
- Chassisnummer: 12104210016403
- Productieaantal: 25.881 st.
- Tellerstand: 6.079 km
- Kleur: zwart
- Ledig gewicht: 1.140 kg