Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?
Ik begin ‘s morgens eerst thuis met een bak koffie. Ik heb mijn vrachtwagen, een Mercedes Actros 5-lader, vlak bij huis staan. Dus met de scooter rijd ik daar heen. Dit kan om 4.30 zijn of om 7.00 uur, afhankelijk waar ik heen moet. Ik streef er meestal naar om tussen 7.00 en 8.00 uur op mijn eerste adres te staan, waar dan ook. Ik pas daar mijn vertrektijd op aan. Meestal rijd ik geladen weg. Vervolgens haal en breng ik auto’s bij leaseklanten of verzorg ik het interne vervoer van auto’s tussen de diverse dealers en schadebedrijven binnen Van Mossel Automotive Groep. Ook het transport naar autohandelaren of collega dealers behoort tot mijn taken.
Vanuit onze planning in Waalwijk word ik aangestuurd. Aan het eind van de dag kom ik -en de andere chauffeurs- op ons “logistieke centrum” aan in Waalwijk. Daar laad ik vervolgens mijn rit voor de volgende dag en ga ik weer terug naar huis.
Waarom is Van Mossel anders dan andere bedrijven?
Ik heb Van Mossel zien groeien in de afgelopen 11 jaar. Toen ik hier begon had ik ongeveer 350 collega’s. Dat aantal zit nu al ruim richting de 4.700. In 11 jaar… ongekend. Dit heb ik in die 25 jaar nog nooit gezien. In een sector die zo te maken heeft met ups en downs en dan toch nog steeds de groeiende lijn aan weten te houden. Dat maakt Van Mossel zeker een ander bedrijf dan andere bedrijven binnen de automotive sector.
Wat houdt jou scherp?
Mijn passie voor dit vak. Ik zeg vaak dat ik dit werk nog steeds zie als een hobby waar ik voor betaald krijg.
← Terug naar overzicht